2013. április 2., kedd

Vége a szünetnek. Itthon bár, de végigdolgoztam. Nem értem utol magam, csak csökkent a hátrány. Annyi volt a szabadság, hogy bagolyságomnak megfelelően éjjel voltam fent (rendszerint 4-ig), s 10 körül keltem. Tegnap a napsütésben egy órácskát töltöttünk a kertben. Egy hónap alatt nem változott semmi (dehogynem: havazott, elolvadt, újra havazott, újra elolvadt), leállt a vegetáció.



Várakozik az orgona.



Készülődik a barkafűz.



Még van krókusz.



Fázik az ibolya.

A házban 7 fok, kint sem sokkal több, a hegygerincek havasak. A meteorológia szerint két hétig semmi jelentős javulás. Holnap még mindig télikabát, csizma, esernyő. Fogjuk fel úgy: az idő is az íróasztalhoz köt (itthon sosem dolgozom asztalnál: ülök a fotelben laptoppal az ölemben). Tiszta szerencse.

De a lélek vágyik a fényre, a napsütésre. És nem csak szó szerinti értelemben.

"Szállj ki lelkem, keresd meg hazámat!
Oly hazáról álmodtam én hajdan, 
mely nem ismer se kardot, se vámot
s mint maga a lélek, oszthatatlan.
Álmodj, lelkem, álmodjad hazámat,
mely nem szorul fegyverre, se vértre,
mert nem holt rög, hanem élő lélek.
Galamb álom! s rókák rágtak érte;
odu-féltő kapzsi szenvedélyek.
Az én álmom sohse legyen róka!
Az én tanyám' magassága védje!
Lelkem madár, tág egek lakója,
noha mindig visszajár fészkébe."

(Babits: Hazám!, Az igazi ország)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése