Kedves Hetedikes Diák!
Így kezdődik az OFI 7. osztálynak szánt munkafüzete magyar nyelvből.
Helyesírási hibával.
Eddigi „kedvenc” feladatom az „Összefoglalás – A szintagmák”
fejezetből. Miért „kedvenc”? Mert az OFI tananyagfejlesztője nem tudja
elképzelni, hogy volt idő, amikor nem tudta, hogy van olyan mondatrész, hogy
határozó, sőt a mondatrészekről sem hallott még, a mondattan teljesen ismeretlen
terület volt a számára. Így aztán a tananyagfejlesztésben fel sem tűnik neki,
hogy a gyerekeknek olyan ismeretre lenne szükségük a feladat megoldásához, amit
majd csak hetek, hónapok múlva tanulnak.
Bővítsd a kiinduló mondatot mindig egy másféle határozóval, amelynek
megadtuk a leírását! (Mindig csak az éppen megadott határozót írd le!)
Kiinduló mondat: Pali biciklizik.
határozó fajtája
kifejezőeszköze
hely
névutós névszó
idő időhatározó-szó
társ névutós névszó
állapot határozói
igenév
cél ragos
névszó
mód
ragos névszó
ok
névutós névszó
Az a feladat sem kutya, amelyikben többszörös tárgyas és többszörös jelzős
szintagmaláncot kell alkotni – azelőtt, hogy a gyerek tanult volna nyelvtani
értelemben a tárgyról és a jelzőről.
Igaz, a kísérleti tankönyv és munkafüzet összesen 880 Ft-ba került (a
tankönyvet meg sem rendeltük), csak éppen szinte használhatatlan. Így
aztán végtelen ráérő időmben ppt-re megírom a tananyagot, órán kivetítem (mert
már van rá eszközöm), e-mailben elküldöm a gyerekeknek, feladatokat keresek,
csinálok…
A csúcs, hogy most a Nemzeti Közoktatási Portált népszerűsítő könyvjelzőt
és kártyanaptárt kaptam/-unk (több százat), s a felületen mit találok
elektronikus tananyagként? A használhatatlan tankönyvet és munkafüzetet – mást
nem.
(A tananyag a tanároknak készített minta tanmenet szerint heti 1 órára van
tervezve. Az érvényes kerettanterv szerint 7. osztályban ennyi jut
édes anyanyelvünkre.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése