2015. január 3., szombat

A téli szünet végén

Az Urániában jártunk, megnéztük a Vatikáni Múzeum c. filmet – bővítendő, rögzítendő személyes élményeinket.

A Szépművészeti Múzeum másfél hónap múlva három évre bezár. Február közepéig még látogatható a Rembrandt és a holland arany évszázad festészete c. nagyon jól felépített, gazdag kiállítás. Nagy a tömeg, érdemes jegyet előre venni. Franz Halsnak a Szent György lövészegyletet megörökítő képei kapcsán eszembe jutott június végi utam Neu Wulmstorfba – az ottani lövészegylet ünnepén vettünk részt, még erről sem írtam. Aktualitása miatt most az egyik kedves képemet teszem ki ide (a Szépművészeti tulajdonában van).


Avercamp: Téli táj korcsolyázókkal (innen)


A téli szünet gimnazista korom óta a nagy olvasások örömünnepe. Most is későn ébredtem, még később keltem: ágyba kaptam a kávét, Zazi odatolta a pofácskáját, vakargattam az állát, közben ott folytattam a könyvet, ahol 1 óra táján abbahagytam. Karácsonyi ajándékként könyvekkel leptük meg magunkat, tobzódhattam. Bele-beleolvastam a Igazi hősökbe, elolvastam egyet-egyet Mérő László Mit gondol a golyó? c. kötetének esszéi közül, elkezdtem Fanni naplóját és végigolvastam Kun Árpád Boldog Észak c. regényét. (Nem irodalmi szempontból érdekes: de micsoda idősgondozás van Norvégiában! Újra konstatáltam: milyen jó, hogy nálunk négy évszak van – milyen szép, amikor Aimé rácsodálkozik az őszre, euforikus boldogság fogja el a hótól...) Utoljára Oravecz Ondrok gödre c. műve után vártam ennyire a következőt.

Két ebookot is bekészítettem az útközbeni olvasásra, a legközelebbi utazás előkészítve, gondoskodtam színházjegyről, a Met-operaközvetítések közül három vár április végéig... Jönnek a hétköznapok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése