2013. március 3., vasárnap

Kora tavasz


Csütörtökön még a Bazilika kupolájának ablakain átvilágítva bukott le a Nap, ma a konyhaablakból nézve – a jobb oldali toronytól is jobbra. Ez is jelzi a szemnek: tavaszodik.


Én egy hónapja voltam utoljára a kertben, akkor még hó volt most bújnak elő a tulipánok, s miután eltakarítottam a fürtös füzike elszáradt szárait, látszik, hogy az is sarjad.




Nyílik a hóvirág. 



Ekkorák a rügyek a meggyfán.



Megújul a varjúháj.



Megvan az erika is.

Jól esett a kerti munka: gereblyéztem, elszáradt évelőket vágtam le... A napsütésben kellemesen csípett a szél. Számbavettem a veszteségeket: az édesburgonya gumói megpenészedtek a pincében, a fehér leander megsínylette a telet, nem tudom, él-e a sétányrózsa... De a kánna gumói rendben vannak, remélem, semmi baja a fügének (most szedtük le a takaróját), az árvácskák hamarosan virágozni fognak... Az egyik macska beköszönt, a madaraknak csak nyomát láttuk, még pótoltuk a magot. B. már egy héten többször is kinn van, én meg irigykedem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése