2013. március 23., szombat

A szülőket is nevelni kell

Mert lehet ugyan megnézni a jövendő első osztályos tanító néniket munka közben, biztosítjuk a lehetőséget – de nem lehet 7 perccel órakezdés után bemenni a nyílt órára. Azon az órán mások gyerekei ülnek, akik tanulnak; ott a leendő iskolások szülei vendégek, s a vendégnek illik betartani a vendéglátó szabályait. Ugyancsak nem illik óra felénél kijönni, s átmenni egy másik osztályba (az így látottak alapján megítélni egy tanórát pedagógiai nonszensz), mert nézni, látni jön a szülő, tapasztalatot szerezni, nem pedig a munkát megzavarni. És természetesen nem illik a szülőknek a tanórán látottakat ott és azonnal kommentálni, egymás közt megbeszélni, mert az nem egy barátnői traccsparti, hanem egy tanóra, s nem értük van, hanem a gyerekekért. 

De nem tűrhető az sem, hogy a gyerekek közötti kisebb-nagyobb konfliktusokat egyesek úgy próbálják megoldani, hogy berontanak szünetben az osztályba, az ebédlőbe, és helyreteszik, sőt megfenyegetik a másik szülő gyerekét (vagy a tanárt).

4 megjegyzés:

  1. Igen valóban van benne igazság.
    De akkor talán arra sem ártott volna figyelni, hogy mondjuk aki mindhárom pedagógust látni szerette volna, (mivel sajnos nem lehetett tudni melyik kettő lesz az iskolaotthonos, és melyik a délelőttös) annak ne két óra lehetősége legyen a három pedagógusra, ugye. És akkor talán a szülők sem mentek volna ki óra felénél, hogy még a másik felében a harmadik pedagógust is láthassák. Szerintem.

    VálaszTörlés
  2. Kedves névtelen, igen, van benne igazság. (A felvetett problémákból egyetlenre reagál.) De más szülők meg nemcsak az osztályfőnököt, hanem a némettanárokat is látni szerették volna, ugye. Talán nem árt arra sem figyelni, hogy nem egyféle szülő van.

    Legközelebb másképp csináljuk.

    VálaszTörlés
  3. Tisztelt Igazgatónő!

    A többi feltevésre azért nem reagáltam, mert egyetértek. Nem egyféle szülő van, ez tény, de ezt nem nekem kellene figyelembe vennem, hanem az iskolának. Szerintem. A német pedagógus, pedig adott. Vagy szeretnék, vagy nem. Úgy gondolom Ez nem a pedagógus személyén múlik. Szeretnék német oktatást, vagy nem szeretnék német oktatást. Az viszont hogy ki tanítja négy évig fél- vagy akár egész nap a gyermekemet, igenis fontos. Bár erről egyetlen látogatott óra alapján biztosan nem lehet megalapozott döntést hozni, ez is tény. De mégis több mint a semmi. És az iskolai ELŐRE tájékoztatás is komoly hiányosságokban szenved. Sajnos.

    Üdvözlettel,
    Egy szülő

    VálaszTörlés
  4. Tisztelt Szülő!

    „Nem egyféle szülő van, ez tény, de ezt nem nekem kellene figyelembe vennem, hanem az iskolának.” Éppen ez történt. Ön egy, tehát egyféle szülő, Ön nem elégedett a felkínált lehetőséggel. Az iskola arra tett kísérletet, hogy többféle szempontot kínáljon a választani kívánó többféle szülőnek. (A németet tanító pedagógus éppen annyira adott, mint az osztályfőnök: többen vannak.) S többfélében olyanok is akadhatnak, akik mielőtt a némettel kapcsolatban döntenének, szeretnének bepillantani abba, hogy mi vár a gyerekre, ha heti 6 órában elkötelezik magukat, ill. gyermeküket.

    A beiskolázási szülői értekezlet, a nyílt nap (megjegyzem: egyikre sincs törvényi kötelezettségünk) mind ELŐRE tájékoztatás – mind megelőzi a beiratkozást. Kisvárosi szóbeszéd útján ezután sem óhajtok információkat csöpögtetni (telefonok sokaságát kapták kollégák, leendő elsős tanító nénik, hogy ki lesz ez, ki lesz az…), az intézmény felelős vezetőjeként fenntartom a jogot, hogy első kézből tájékoztassak: a tanítónők pontosan 4 órával tudták meg korábban, hogy kinek milyen feladatot szánok, mint Önök. (Mert a lehetségesig szűkíteni kívánom a kampányt.)

    Minden szülő minden igényének nem tudok/tudunk eleget tenni. Sajnos vagy nem sajnos, tény. (Nem csináltunk aznapra külön órarendet.) Nyilván lehet jobban csinálni. Semmilyen fórumon nem zárkózom el az értelmes párbeszéd lehetőségétől, figyelmébe ajánlom, hogy minden hétfőn du. 4-5 óra között fogadóórám van: http://www.kernstok.hu/keret.html


    Üdvözli: ZM

    VálaszTörlés