2023. május 17., szerda

Via Francigena 5.

Városok, falvak

Gyönyörűek... Több száz éves épületek kőből, vörös téglából... A bárok előtt napfürdőző, kávézó, ráérő helyiek... San Gimignano és Siena történelmi központja az UNESCO kulturális világörökségének részeleírhatatlan gazdagság: gyönyörűséges freskók, mozaikok, szobrok, kódexek... műkincsek... (Sok fotó a Facebook oldalamon.)

"Egy reggel kinyitottam az ablaktáblákat, és visszahőköltem. Olyan szépség áradt el körülöttem, olyan természetes, gyöngéd, hangtalan szépség, amilyenről soha nem álmodtam, amely könnyekig meghatott, a szó valóságos értelmében, testileg megrázkódtatott. Hideglelésszerű didergés fogott el. Mintha új, addig nem ismert nyelvet tanultam volna" ‒ írja Márai az Egy polgár vallomásaiban Firenzéről. Írhatta volna  Sienáról is.



Lucca épségben megmaradt középkori városfala.



Altopascio, a középkori zarándokút egyik legfontosabb állomása.



Fucecchio és az Arno



San Miniato



Gambassi Terme



San Gimignano látképe: 72 középkori lakótornyából 13 maradt, a Torre Grossa látogatható.



Íme a kilátás.



Colle di Val d'Elsa



Abbadia Isola



Monteriggioni



Siena látképe



Siena



Kilátás a Facciatonéról.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése