2010. február 2., kedd

Rajongás

Rajong: "elfogultsággal határos lelkesedést, szeretetet és bámulatot érez vki iránt".

Arra gondolok, rajongtam-e valaha is valamiért, valakiért. Talán gimnazista koromban Szörényiékért (már Fonográf együttes, az Illést inkább visszamenőleg ismerem meg), József Attiláért, Tolsztojért - pontosabban a zenéjükért, a műveikért.

Felnőttem már. Szaporodik fogamban
az idegen anyag,
mint szivemben a halál."

Erős kritikai hajlammal vagyok megáldva/megverve, elfogultság még a legközelebbi környezetemmel szemben is - azt hiszem - igen kevéssé jellemez. Hogy legyek egy politikus rajongója? Micsoda gyermekded ötlet! - akkor is annak tartom, ha politikai marketing szempontjából hatásos eszköz (lehet): a hatásosság nem cáfolja az infantilizmust. Futball-, pop- és rock- meg filmsztárok után politikussztárok születtek volna, miközben a politikusok társadalmi elfogadottsága a béka feneke alatt van?

A lányom Hanah Montana, Michael Jackson rajongója (remélem, majd kinövi). Én csokirajongó vagyok.

2 megjegyzés:

  1. Hát igen, még mindig megmosolyogtat, ha facebookon látom, hogy önálló, felnőtt emberek 'became a fan of Orbán Viktor'. :)

    VálaszTörlés
  2. És az iwiw-en az "Akik imádják a gyermekeiket"-klub?:)
    Egyszerűen muszáj röhögnöm (nem véletlenül használom ezt a szót!). Ha nem lépek be, akkor baj van velem?:)))

    VálaszTörlés