2010. április 11., vasárnap

JA

Ma 105 éve született József Attila - csak 20 évvel korábban, mint apám; én meg már 20 évvel éltem többet nála az időben. Mióta rátaláltam, így, pontok nélkül rövidítem a nevét - Adyét, Petőfiét, Babitsét ... soha -, mint a magamét. Manapság - úgy tapasztalom - keveseket szólít meg: csend kell hozzá és elmélyülés.

Csak az olvassa versemet,
ki ismer engem és szeret,
mivel a semmiben hajóz
s hogy mi lesz, tudja, mint a jós,

mert álmaiban megjelent
emberi formában a csend
s szivében néha elidőz
a tigris meg a szelid őz.

És Cserhalmi György előadásában.

2 megjegyzés:

  1. Ezt a verset kellett "elemeznem" az istvános felvételin. De rég volt!

    P.P.

    VálaszTörlés
  2. én pontok nélkül szoktam rövidíteni a "nagyokat", csak Zrínyit nem tudom, a ZM-ről egész egyszerűen másra asszociálok :)

    VálaszTörlés