2010. május 16., vasárnap

Olvasok...

Az OMSz tájékoztatása szerint az elmúlt két napban az átlagos májusi csapadékmennyiség kétszerese esett le, az ország több körzetében súlyos a helyzet, a jövő hétre sem biztatnak semmi jóval... Puha plédbe burkolózva olvasok, egész nap alig látni ki az ablakon, forralt bort iszunk, mint télen... Szép kis május.

Nagyon lassan végeztem Onagy 34 írót, költőt, szerkesztőt bemutató interjúkötetével (Papírt és kardot írtam) – tömény: ismert s számomra teljesen ismeretlen emberek életútja, régebbi és újabb művei, alkotásmódja, a világról való véleménye bontakozik ki a beszélgetésekből. Ízelítőül néhány idézet:

"... akárhogy is van, legjobb nékünk a saját belső utunkat járni." (Ambrus Lajos)

"Szerintem az az egészséges társadalom és fejlett demokrácia, ahol nem jelent napi témát az, hogy most éppen ki van hatalmon, és milyen aktuális szelek fújnak." (Benedek Szabolcs)

"Az öncsalásra irányuló beállítódás, az áldozati tudat erős a magyar kultúrában. A másokra való mutogatás, a hibáknak önmagunkon kívül keresése, az ebből származó lemondás és kesergés, az önfelmentés, amelynek hol a török, hol a labanc, hol Trianon, hol az oroszok, hol a komcsik, az etnikailag beazonosított pénzvilág, az unió és hasonlók a nevei. Az illúziótlan szembenézés nem kedves portéka nálunk." (Borbély Szilárd)

"Fiatal vagyok, nő mellett alszom el esténként, egy másik nőtől született gyerekem után loholok a játszótéren, és szeretem a munkámat – én nem láthatom reménytelennek a jövőt. Nem is az. Pontosan addig, amíg be nem kapcsolom a tévét, ki nem nyitom az újságot, a kocsmában meg nem hallom a mellettem ülők beszélgetéseit. Mert ami a személyes világon túl történik: az riasztó." (Szabó Tibor Benjámin)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése