2014. február 17., hétfő

Zebegényben jártunk 3.

"Életem alakulására és munkásságom kifejlődésére elhatározó és döntő jelentőségű esemény volt, hogy 1924-ben megnősülve, kikerültem Zebegénybe, ahol azután megtaláltam a művészetem kibontakozásához szükséges minden élményt. A táj és az emberek összefüggő és elválaszthatatlan egységét láttam itt meg, olyan miliőben, mely nagyon megfelelt elgondolásaimnak. Az én képeim témája ez a két dolog a világon, amihez a legerősebb szálakkal vagyok hozzáfüzve (sic!): Zebegény és a családom..." – idézi Paulisineczné Willem Vera Szőnyi önéletírásából (Regélő évek, mesélő képek (Sonnenblumen Hagyományőrző Alapítvány, Zebegény, 2009) 





 Kerti pad (innen)



Falu ősszel (innen



Zebegényi temetés (innen)



 Este (innen)

A Szőnyi István Emlékmúzeumot tavaly nyáron felújították, újdonság, hogy a festő lányának és férjének emlékszobát alakítottak ki.



Korábbi látogatásunkkor vettük meg a Roma summus amor c. könyvet, amely Szőnyi Zsuzsa és Cs. Szabó levelezését tartalmazza, nemrég A Triznya-kocsmát a nyergesi könyvesboltban, most pedig Levelek Rómából és a Levelek otthonról c. kötetet a múzeumben. Szőnyi Zsuzsa – az idén lesz 90 éves – rendkívüli ember: hallatlan munkabírásának intelligenciájának, szervezőkészségének sokat köszönhet a magyar irodalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése