"Ma már számos olyan evidencia áll a rendelkezésünkre, amelyek igazolják azt, hogy a kiváló programok és a kiválóan felkészült pedagógusok csak megfelelő szervezeti környezetben képesek kifejteni megfelelő hatást. Ezt a hétköznapi tapasztalás is alátámasztja: két, egyébként egyforma feltételek között működő (hasonló szociális összetételű, hasonló programokkal dolgozó és hasonlóan felkészült pedagógusokat foglalkoztató) iskola eredményessége között látványos eltérések találhatóak, amelyek a vezetés színvonalára és tágabban a szervezeti környezet minőségére vezethetőek vissza. Ezért nem elegendő a programokba és a pedagógus kompetenciák fejlesztésébe invesztálni, hanem abba is invesztálni kell, hogy az iskolai szervezeti környezetet olyanná alakítsuk, amely lehetővé teszi azt, hogy a kiváló programok és a kiválóan felkészült pedagógusok valóban hozzájárulhassanak a tanulás eredményesebbé tételéhez. Az iskolai szervezeti környezet megfelelőségének a biztosítása azonban nemcsak a fentiek miatt alapvetően fontos. Nemcsak arról van szó, hogy a legjobban felkészült pedagógusok is csak megfelelő szervezeti környezetben képesek eredményes munkát végezni, hanem arról is, hogy a jól felkészült pedagógusok sem „keletkezhetnek” másutt, mint megfelelő iskolai környezetben."
(Kiemelések tőlem. Akiknek kellene, úgysem értik.)
(Kiemelések tőlem. Akiknek kellene, úgysem értik.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése