hogy méltatlankodnak a gyerekek, a szülők az összes önkormányzati iskolában bevezetett heti 10 testnevelésóra miatt. Azt olvasom, hogy kétségbe vonják a hatékonyságát, értelmét, megkérdőjelezik a bevezetés előkészítettségét... Nem ragozom, írtam erről itt és itt, a helyzetet ismerve (itt még ötlet nem bukott meg, újbeszélül a bukást sikernek, önkormányzati áldozatvállalásnak, távlatos fejlesztésnek nevezik) saját gyerekünkkel kapcsolatban döntést is hoztunk.
Újra bizonyítva látom azonban azt, hogy a legabszurdabb dolgot is gyakorlattá lehet tenni, mert az érintettek tájékozatlanok, vagy nem hiszik, míg be nem következik, vagy azt gondolják, hogy úgyis megbukik egy-két hónapon belül (a föntieken túl: nem tudják, hogy működik az iskola, mikor lehet egy programon változtatni), vagy várják a csodát és/vagy az illetékes felsőbbség beavatkozását (a szakképesítés nélküli tanár így "taníthatta" végig a tanévet)...
Szóval lassan, nagyon lassan megy az érdekeiket érvényesíteni tudó civil közösségek megszerveződése. Ha egyáltalán...
Most is vannak persze külön utak és külön alkuk (hallom, a dobósok pl. kibrusztolták, hogy az utolsó két évfolyamon ne legyen délutáni 2x2 óra). Aztán van, aki programjának megfelelően azt tartja feladatának, hogy az önkormányzat érdekeit – ötleteit – képviselje, így a félretájékoztatástól sem riad vissza. Hallom, hogy végzősök osztályozóvizsgát szeretnének tenni testnevelésből, azután nem kellene testnevelésórára járniuk; eme óhajukkal kapcsolatban azt a felvilágosítást kapják, hogy ezt akkor lehet, ha előrehozott érettségit tesznek. Hát nem: az osztályozóvizsga adott tárgyból a középiskolai tanulmányok lezárását jelenti, érettségire külön jelentkezni kell (a középiskolai tanulmányok lezárása érettségi nélkül is lehetséges), másrészt érettségizni nem kell minden középiskolában tanult tantárgyból (csak ötből).
Kétségbeesett próbálkozások, egyéni megoldások... Itt tartunk mi. (Megjegyzem: az osztályozóvizsgában, ha sokan csinálják, a szaktanár ellenérdekelt: kimehet alóla a csoport.) Ők pedig? A népnevelőknek van egy víziójuk a 20 év múlva egészségesebb esztergomi zemberekről.
Újra bizonyítva látom azonban azt, hogy a legabszurdabb dolgot is gyakorlattá lehet tenni, mert az érintettek tájékozatlanok, vagy nem hiszik, míg be nem következik, vagy azt gondolják, hogy úgyis megbukik egy-két hónapon belül (a föntieken túl: nem tudják, hogy működik az iskola, mikor lehet egy programon változtatni), vagy várják a csodát és/vagy az illetékes felsőbbség beavatkozását (a szakképesítés nélküli tanár így "taníthatta" végig a tanévet)...
Szóval lassan, nagyon lassan megy az érdekeiket érvényesíteni tudó civil közösségek megszerveződése. Ha egyáltalán...
Most is vannak persze külön utak és külön alkuk (hallom, a dobósok pl. kibrusztolták, hogy az utolsó két évfolyamon ne legyen délutáni 2x2 óra). Aztán van, aki programjának megfelelően azt tartja feladatának, hogy az önkormányzat érdekeit – ötleteit – képviselje, így a félretájékoztatástól sem riad vissza. Hallom, hogy végzősök osztályozóvizsgát szeretnének tenni testnevelésből, azután nem kellene testnevelésórára járniuk; eme óhajukkal kapcsolatban azt a felvilágosítást kapják, hogy ezt akkor lehet, ha előrehozott érettségit tesznek. Hát nem: az osztályozóvizsga adott tárgyból a középiskolai tanulmányok lezárását jelenti, érettségire külön jelentkezni kell (a középiskolai tanulmányok lezárása érettségi nélkül is lehetséges), másrészt érettségizni nem kell minden középiskolában tanult tantárgyból (csak ötből).
Kétségbeesett próbálkozások, egyéni megoldások... Itt tartunk mi. (Megjegyzem: az osztályozóvizsgában, ha sokan csinálják, a szaktanár ellenérdekelt: kimehet alóla a csoport.) Ők pedig? A népnevelőknek van egy víziójuk a 20 év múlva egészségesebb esztergomi zemberekről.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése