Sok józsefes tanítványom volt a gimnáziumban, meg voltam velük elégedve. Ebbe az iskolába járt a lányom is 4 évig, ma azonban kiírattam őt, szeptemberben másik településen kezdi az ötödiket. A Józseftől 300 méterre lakunk – ezután utaznia kell. Szerette az osztályát, jóban volt az osztálytársaival – az új iskolában minden idegen lesz, egyelőre csak leendő osztályfőnökével találkozott. Nem volt könnyű döntés. Az átlagszülővel ellentétben – minthogy foglalkozásomból következően a másik oldalon is otthon vagyok – fel tudom mérni, mielőtt megtapasztalnám, hogy a heti tíz testnevelésóra nyereségével(?) milyen veszteség áll szemben. Bár az oktatási államtitkár azt mondja: "Védeni kell az intézményrendszer sokszínűségét", Esztergomban láthatóan másképp gondolják. Nem várom meg, amíg egy magát oktatásügyben is kompetensnek gondoló ember egyéb ötletei is megvalósulnak egy tehetetlen intézményrendszerben.
az utazás nem több időt vesz igénybe, mint a plusz tesiórák?
VálaszTörlés3 testnevelés helyett 10. A különbség nem kell utazásra, másra viszont igen.
VálaszTörlés„az oktatási államtitkár azt mondja: "Védeni kell az intézményrendszer sokszínűségét",”
VálaszTörlésNa és akkor miért teljesen meggyszínű az egész volt esztergomi Szent István Gimnázium, a nem meggyszínűeket miért rugdosták ki? Egy idézet a kedves államtitkárnak, mert értem én: "Ön, amíg szóból értek én, nem lesz tanár e féltekén" -- gagyog s ragyog.
„a "pedagógusi álláshiány miatt" - a Művelődési és Közoktatási Minisztériumban tevékenykedett előadóként, később főelőadóként, mintegy jobb híján. (Az érvelés azt sejteti, hogy ha az ember nem talált tanári állást 1971-ben, akkor más lehetősége nem volt, mint minisztériumi dolgozóvá válni.) Ez azonban csak az első kényszerű kompromisszum volt Hoffmann Rózsa pályáján. A nyolcvanas években sikerül helyet találnia a közoktatásban, először igazgatóhelyettesként, aztán igazgatóként. Egyszerű középiskolai oktatóként tehát soha nem dolgozott, vezetőként lényegesen kevesebb órája volt. Igazgatói kinevezéséhez, mint írja, elengedhetetlen volt, hogy belépjen a Magyar Szocialista Munkáspártba, és ő ezt a kompromisszumot megkötötte, mivel érdeklődése "az iskolavezetés felé fordult". (Magyar Narancs az államtitkárról)”
VálaszTörlésAmíg egyesek tanítottak, ő kompromisszumot kötött, azután igazgató lett. Így kell, ezt csinálni Esztergomban is. Mára már három párt tagkönyv lóg ki a zsebéből.
egyik tesi óra lehetne az ofő óra helyett, azokon úgysincs soha semmi értelmes. a sport jó amúgy, szellemileg is jobban lehet teljesíteni a sporttól. bár lehet a 10 túl sok kötelezőként. a 3 meg olyan kevésnek hangzik. sztem lehetne 5-6 kötelező, és 4-5 meg választható még pluszban, aki akar.
VálaszTörlésA 3 is sok, ha olyasmivel foglalkoztatják az embert, amit nem akar csinálni: életemben mindig is rühelltem a pocsék testnevelésórákat, a rúdmászást, "kidobós" őrjöngést, stb. Az egyetemen 2 évet röplabdáztam, az viszont frankó volt, kár, hogy utána nem folytattuk a többiekkel.
VálaszTörlésHa eleve sport lett volna a testnevelésórán idióta gimnasztika meg hasonló baromkodás helyett, biztosan másképp viszonyulnék ehhez a kérdéskörhöz, de attól tartok ez a heti 10 óra testnevelésóra csak további mindless szigetkörfuttatást és gerendabíbelést fog jelenteni.
Hoffmann Rózsa,nem régen, még egyetemi tanár korában azt mondta, hogy amíg nincs átfogó szabályozás, addig a fenntartó bármilyen szakmaiatlan sületlenséget megtehet.Láttuk mi történt Egomban. Május 14. óta van új kormányunk. Esetleg megadhatnánk a bizalmat, hiszen több fórumon is beszélt ennek sürgősségéről,s arról, hogy az előkészítést megkezdték...
VálaszTörlésNévtelen aug. 24.
VálaszTörlésMa is van átfogó szabályozás: a közoktatási törvény, amelyet egyébként 1993-ban egy konzervatív többségű parlament fogadott el.
Láttuk... Én nagyon közelről láttam, s az adott premisszákból a magam számára a fenti következtetést vontam le.