2010. november 7., vasárnap

Őszi szünet (2.)

Egész nap dolgozatot javítottam. Csömöröm van. Megfogadom, hogy ezután 11-kor lefekszem (háromnegyed 6-kor kelek) – nehéz ügy, bagoly vagyok. De előtte még...

szép soproni épületek


Ez a Szent Mihály-templomhoz (fölfelé) vezető utca – szép és még szebb régi, felújított, de általában kicsi polgárházakkal. Nem emlékszem, hogy korábban jártam volna itt. Egész más a hangulata, mint a központban, a főtér környékén fekvő negyednek a palotákkal.








Ez már a főtéren van: a Kecske-templom plébániája. A templomban hatalmas gödör a szentély előtt, feltárás folyik, s aztán remélem, renoválás (tavaly írtam, hogy elég elhanyagolt állapotban van). A téren is rekonstrukciót hirdető tábla, a tűztorony felé lezárva az út, a Szentháromság-szobor környéke már megújult.




Innen 10 lépés a Gyógygödör, ahová most is betértünk egy pohár Soproni Kékfrankosra. Apropó, Kékfrankos. A szállodában is ezt ittuk, megkérdeztük a főpincért, hogy honnan szerzik be – Balfról. Kimentünk hát Balfra, s nem a szálloda beszállítójától ugyan (ő nem méri ki), hanem Németh Antaltól hoztunk, nagyon jó áron – s már bánjuk, hogy keveset.


Fotó: Rafael Balázs

1 megjegyzés:

  1. Remek felvételek, az épületek a régmúltad idézik föl bennem. Kedvet csináltál Sopronhoz. Sajnos, csak egyszer voltam ott, akkor is csak átutazóban, de ami késik nem múlik!
    Jó éjt!
    Anyóka

    VálaszTörlés