2011. március 3., csütörtök

Na, igen

Tegnap későn értem haza, fáradt voltam, de napi rutinból benéztem ide meg egy-két portálra, és érzékeltem a facebookon, hogy volt a Szeretgomon valami, ami este már nem volt ott.

Ma hallottam, hogy az eltűnt tartalommal sokan azonosulni tudtak: amit az olvasói levél (Búcsú a ferencesektől) írója állít, nem egyedi vélemény. Aztán a kezembe kaptam az elmentett levelet (nem, nem a szeretgomosoktól) az összes kommenttel együtt. Látom, hogy az "admin" tette föl, de a levél nincs aláírva, bár "az atyáktól kapott egyenes gerinc" ezt indokolná: vagy ez a véleményem, s ha már megírtam/kitettem, vállalom, vagy... (Vö. Tarr-nyilatkozat és utóélete.)

Hová tűnt a levél? Hallottam olyan véleményt, hogy félelmetes, ha valakik el tudták érni, hogy levegyék a portálról. Gondolhatom azt is, hogy az vette le, aki föltette, mert meggondolta magát: nem tudom, kinek van adminjoga (a portál tulajdonosa a saját nevét szokta használni). Mindenesetre én közérdekűnek tartom, hogy nyilvános diskurzus folyjon arról, hogy egy egyházi iskolában Bayer Zsolt tartott előadást a médiatörvényről, ahová a kommentek szerint a gyerekeket kirendelték, a beszélgetés moderátora pedig az önkormányzati Fidesz-frakció tagja, világi ferences tanár volt.

A beszélgetés/előadás mintegy hat perce itt látható: a legtanulságosabb számomra, amit a végén a szerzetes igazgató mond. A facebookon pedig ezt írja annak, akit a levél írójának sejt (de nem ő az): "Acsarkodás helyett ma minden józan ember békét szeretne ebben a városban, sőt az országban is. Hogyan, milyen eszközökkel? Leginkább úgy, hogy nem élünk félelemben, és nem gerjesztünk senkivel szemben félelmet."

Na, igen, épp ez az.

1 megjegyzés:

  1. Egyetértek azzal, hogy nyilvánosan kellene erről beszélni, de sajnos azt tapasztaltam, hogy a visszhang hamar elhalt...

    három komment nem túl sok...
    http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=400298

    Én pont ezen Bayer-előadás, és az egyház hozzáállása miatt adom idén másnak az 1 %-ot...
    Ennyit lehet tenni...a magunk megnyugtatására...

    VálaszTörlés