2009. február 9., hétfő

Kérdések

Egyik reggel azt kérdezi a gyermek:
- Apa, élnek még finnugorok?

Ma este mesére várva meg azt:
- Apa, ismersz valami Raffael Sándort?

Tudja isten, jobban szeretem az első típusú kérdést. Egyébként meg üdvözletem az összes közszolgálati(!) televíziónak, ahol olyan típusú munkát már réges-rég nem végez senki, hogy a műsorfolyam egyes darabjait egymáshoz illessze. Az esti mese időpontja sűrűn változik, olykor nincs is mese, a legritkábban kezdődik pontosan a kiadott időpontban, s ha késésben vannak is, adnak még egy kis szex- vagy brutális jelenetet az esti filmből, elhadarják a nap eseményeit... Láthatóan nincsenek tudatában, hogy a mesére váró gyerek ott ül a képernyő előtt.

Pacuha ország.

4 megjegyzés:

  1. Egyetértek. Pont a múlt héten a farsangon beszélgettünk szülők, hogy az ember nem tud eléggé résen lenni a TV-vel kapcsolatban. Teljesen ártalmatlannak tűnő/induló reklámok és filmelőzetesek váratlanul és érthetetlenül átcsapnak nemi aktusba, mocskos beszédbe, lövöldözésbe illetve meztelenkedésbe, ordenáré, kétértelmű szövegelésbe. És hiába váltok, mert a másik csatornán ugyanakkor, ugyanolyan reklámok mennek. Ezért én már jó ideje alig tévézek.
    Amúgy meg már a magyar gyerekcsatornával is vigyázni kell! Ott is ért már meglepetés:(

    VálaszTörlés
  2. Sajnos én is tapasztalom a média megrontó hatását. Mindig is emlegetem, amikor valamelyik unokahugom filmekre vagy reklámokra hajazó dolgokat ismételget. Pedig csak 2 és 5 évesek.
    Sajnos a sok modern mese teljesen vaddá teszi őket. Sokszor olyan fura dolgokat művelnek, hogy csak ámulok és bámulok. És mit ér a 12es karika? Mindig üljön ott a szülő és magyarázza, hogy nem szabad, és hogy ez ez, az meg az? Áhhh...
    Hol vannak pl. a régi jó mesék? Annyira hiányolom a Tom és Jerry maratonokat. (Pedig közeledek a 21 fele :) )

    VálaszTörlés
  3. én nem szeretem a tom és jerryt, szerintem nagyon nagyon erőszakos:(

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy erőszakos. Elismerem. De soha nem halottam még olyanról hogy egy gyerek kiugrott az ablakon, mert azt hitte tud repülni, amíg Tom és Jerryt nézett. De amikor bejött ez a Pokemon, Dragon Ball és egyéb őrület, akkor több ilyen esetet is fel lehetett lelni a sajtóban.

    VálaszTörlés