2010. augusztus 6., péntek

Piesendorf

Bár pár napra máshová készültünk, a frissen nyílt Lidl utazási prospektusában egy nagyon kedvező osztrák ajánlatra leltünk. Telefon, foglalás, augusztus 1-jén indulás. Az internetes útvonaltervező tökéletes GPS-nek bizonyult. A legközelebbi nagyváros Salzburg, honlapja már hétfőtől esőt ígér – meglátjuk. Jó tempóban haladunk, az A1 mentén valószínűtlen üde zöldek, ("anya, az műfű?") sötétzöldek, távolabb kéknek látszódó zöldek, felhőtlen ég, verőfény. A gyermek élvezi az alagutakat, csodálkozik, hogy az egyik hegycsúcs közelében hó van ("de hát nyár van!").

Innen 1 km a bicikliúton a Waidachhof.

A tervezett időre érkezünk, a szoba remek, a terasz a kertre, a hegyekre néz. A Gasthof (130 ágyas) egy családé, a családtagok és a "team" üzemelteti (az első vacsoránál a menülapon így kívánnak jó étvágyat). Van állatsimogató (pónik, kecske, nyulak, cica), az alagsorban szauna, gőzfürdő (bár ez utóbbit kimondottan szeretem, most nem vesszük igénybe).

Kilátás a szobánkból. A hordóból kialakított ólban a kecske lakik.

Félpanzió, büféasztal: szokásos reggeli, 3 fogásos vacsora. Névjegykártya vár az asztalon, gyertya ég, a pincérlány a kezet nyújt, bemutatkozik a szállóvendégeknek (a betérőknek nem). Az étel kimondottan jóízű, Hausmannkost, az első este pl. marhahúsleves, marhapörkölt zsemlegombóccal vagy Cordon bleu sült krumplival, legalább hatféle saláta és Sacher torta.

Még este besétálunk a faluba: a teljesen tiszta időben látszik a Grossglockner (de balga fejjel nem vittünk fényképezőgépet, aztán következő napokon mindig felhők takarták). A templom este 8-kor is nyitva (egy lélek sincs), a temető négy kapuja szintén, sok síron ég egy-egy mécses. A temetői "divat" egész más, mint itthon: sehol művirág, sok síremléken gótbetűs felirat, az elhunyt fényképe kőbe foglalva, lábtól a kövön színesfémből kis ládikó (funkciója számomra ismeretlen).

Az éttermek, pizzériák teraszán vendégek (hét közben kicsi a forgalom), a helybeliek köszönnek: "Grüss Gott" – mint nálunk is, falun. Mindenütt rend, ép járdák, forgalomlassítók az úttesten, bicikliút, biciklitartók a bank, az étterem előtt, csobogók, virágzuhatag a házakon...

(Kivételesen a képeket is én csináltam.)