2011. február 24., csütörtök

Kommunikációelmélet

Nem ismerem Tarr Béla filmjeit, nem tudom eldönteni, mit mondott, hogy mondta... Ez azonban vicces:

"Kommunikációelméleti szempontból azonban van egy tanulsága az ügynek: a XXI. században egy meggondolatlan nyilatkozattal egy művész akár egész életművét saját maga zúzhatja porrá" – állítja a MOKÉP igazgatója.

A műalkotások helytállnak magukért, önállósodnak, esztétikai értéküket nyilatkozatok nem befolyásolják. Kommunikációelméleti szempontból viszont kész tanulmány a MOKÉP-igazgató nyilatkozatát illusztráló fotó és annak eltávolítása.

2 megjegyzés:

  1. Én ismerem. Még a Sátántangót is, ami - őszintén mondom - mélyen elgondolkodtatott, talán valóban más emberként jöttem ki utána a moziból. Minden nap eszembe jut, olyan, mint egy kedves ismerős vagy akár egy családtag elveszítése, akire minden áldott nap gondolsz.
    Senki és semmi nem kisebbíti vagy "zúzhatja szét" Tarr életművét. Pláne nem egy ilyen ügy, és pláne nem Gulyás Balázs, túl nagy szavak ezek tőle.

    VálaszTörlés
  2. Már értem: http://www.es.hu/2011-03-10_8222kesz--ennyi8221

    „Ezt a díjat mi nem a politikai nézeteinkért, hanem egy filmért kaptuk, amit a föld minden emberének szántunk, sárgáknak, feketéknek, fehéreknek, eszkimóknak, magyaroknak, mindenkinek, ezért nem használhattam fel olcsó, primitív politikai deklarációk közvetítésére, és ezt nem is fogom tenni. (...) Teszek én politikai nyilatkozatot, ha kell, de nem így. Nem mint A torinói ló rendezője, hanem mint magyar állampolgár" - mondja Tarr Béla.

    VálaszTörlés