2010. január 16., szombat

Kreáció

Nagyon ritkán eszünk halat - a gyermek nem is szereti (pedig piciként szerette). Nem vagyok nagy szakácsnő, de most kreáltam valamit (nem fejből - különböző receptekből összegyúrva).



A tengeri halat tegnap este kiolvasztottam, natúr joghurtba fokhagymát zúztam, bekentem vele a halszeleteket, s éjszakára így hagytam. Ma egy olívaolajjal kikent tepsibe raktam a halat, fűszersót szórtam rá, majd a sütőben megsütöttem.

Egy lábasban olíván zúzott fokhagymát pirítottam, rádobtam a vékony, hosszú csíkokra vágott sárgarépát, kicsit később a cukkinicsíkokat - pár percig pároltam, hogy resch maradjon. Tejszínbe sót, borsot, kis pirospaprikát, pici ételsűrítőt kevertem, ráöntöttem a zöldségre, s egyet forraltam rajta. Ez volt a köret a halhoz - póréhagyma-karikákkal és reszelt sajttal tálaltam.

A gyermek a halat meg sem kóstolta, a köretből a répát igen - aztán kért a fagyasztóból sajttal töltött csirkemellet. Ettől függetlenül: a felnőtteknek ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése