2010. augusztus 18., szerda

Lehet más

Sok józsefes tanítványom volt a gimnáziumban, meg voltam velük elégedve. Ebbe az iskolába járt a lányom is 4 évig, ma azonban kiírattam őt, szeptemberben másik településen kezdi az ötödiket. A Józseftől 300 méterre lakunk – ezután utaznia kell. Szerette az osztályát, jóban volt az osztálytársaival – az új iskolában minden idegen lesz, egyelőre csak leendő osztályfőnökével találkozott. Nem volt könnyű döntés. Az átlagszülővel ellentétben – minthogy foglalkozásomból következően a másik oldalon is otthon vagyok – fel tudom mérni, mielőtt megtapasztalnám, hogy a heti tíz testnevelésóra nyereségével(?) milyen veszteség áll szemben. Bár az oktatási államtitkár azt mondja: "Védeni kell az intézményrendszer sokszínűségét", Esztergomban láthatóan másképp gondolják. Nem várom meg, amíg egy magát oktatásügyben is kompetensnek gondoló ember egyéb ötletei is megvalósulnak egy tehetetlen intézményrendszerben.

8 megjegyzés:

  1. az utazás nem több időt vesz igénybe, mint a plusz tesiórák?

    VálaszTörlés
  2. 3 testnevelés helyett 10. A különbség nem kell utazásra, másra viszont igen.

    VálaszTörlés
  3. „az oktatási államtitkár azt mondja: "Védeni kell az intézményrendszer sokszínűségét",”

    Na és akkor miért teljesen meggyszínű az egész volt esztergomi Szent István Gimnázium, a nem meggyszínűeket miért rugdosták ki? Egy idézet a kedves államtitkárnak, mert értem én: "Ön, amíg szóból értek én, nem lesz tanár e féltekén" -- gagyog s ragyog.

    VálaszTörlés
  4. „a "pedagógusi álláshiány miatt" - a Művelődési és Közoktatási Minisztériumban tevékenykedett előadóként, később főelőadóként, mintegy jobb híján. (Az érvelés azt sejteti, hogy ha az ember nem talált tanári állást 1971-ben, akkor más lehetősége nem volt, mint minisztériumi dolgozóvá válni.) Ez azonban csak az első kényszerű kompromisszum volt Hoffmann Rózsa pályáján. A nyolcvanas években sikerül helyet találnia a közoktatásban, először igazgatóhelyettesként, aztán igazgatóként. Egyszerű középiskolai oktatóként tehát soha nem dolgozott, vezetőként lényegesen kevesebb órája volt. Igazgatói kinevezéséhez, mint írja, elengedhetetlen volt, hogy belépjen a Magyar Szocialista Munkáspártba, és ő ezt a kompromisszumot megkötötte, mivel érdeklődése "az iskolavezetés felé fordult". (Magyar Narancs az államtitkárról)”

    Amíg egyesek tanítottak, ő kompromisszumot kötött, azután igazgató lett. Így kell, ezt csinálni Esztergomban is. Mára már három párt tagkönyv lóg ki a zsebéből.

    VálaszTörlés
  5. egyik tesi óra lehetne az ofő óra helyett, azokon úgysincs soha semmi értelmes. a sport jó amúgy, szellemileg is jobban lehet teljesíteni a sporttól. bár lehet a 10 túl sok kötelezőként. a 3 meg olyan kevésnek hangzik. sztem lehetne 5-6 kötelező, és 4-5 meg választható még pluszban, aki akar.

    VálaszTörlés
  6. A 3 is sok, ha olyasmivel foglalkoztatják az embert, amit nem akar csinálni: életemben mindig is rühelltem a pocsék testnevelésórákat, a rúdmászást, "kidobós" őrjöngést, stb. Az egyetemen 2 évet röplabdáztam, az viszont frankó volt, kár, hogy utána nem folytattuk a többiekkel.

    Ha eleve sport lett volna a testnevelésórán idióta gimnasztika meg hasonló baromkodás helyett, biztosan másképp viszonyulnék ehhez a kérdéskörhöz, de attól tartok ez a heti 10 óra testnevelésóra csak további mindless szigetkörfuttatást és gerendabíbelést fog jelenteni.

    VálaszTörlés
  7. Hoffmann Rózsa,nem régen, még egyetemi tanár korában azt mondta, hogy amíg nincs átfogó szabályozás, addig a fenntartó bármilyen szakmaiatlan sületlenséget megtehet.Láttuk mi történt Egomban. Május 14. óta van új kormányunk. Esetleg megadhatnánk a bizalmat, hiszen több fórumon is beszélt ennek sürgősségéről,s arról, hogy az előkészítést megkezdték...

    VálaszTörlés
  8. Névtelen aug. 24.

    Ma is van átfogó szabályozás: a közoktatási törvény, amelyet egyébként 1993-ban egy konzervatív többségű parlament fogadott el.
    Láttuk... Én nagyon közelről láttam, s az adott premisszákból a magam számára a fenti következtetést vontam le.

    VálaszTörlés