2009. október 24., szombat

52

Az ajándékot a kávéval együtt még reggel az ágyban megkaptam. Selmecre készültünk, de talán holnap jobb idő lesz... Nóra már reggelire is tortát akart...



Igazi őszi, borús idő, csend és béke. Délután meleg takaró alatt Mihancsik Nádassal készített beszélgetéskönyvét olvasom, két-három éve nagy élmény volt, most itt-ott felütöm, gondolkozom, olykor elszunnyadok...

"Az önmagunkról kialakított kép van is, meg nincs is. Az ember nagyon flexibilis, és nagyon későn ismeri föl a saját határait: nagyon későn tudja meg, hogy ő milyen. Az igazi negatív tulajdonságaikat például még a nagyon jelentős személyiségek sem képesek fölismerni, mert ez a belső kép olyan mértékű átrendezését követelné, ami már egy külső szempontot érvényesítene. Ilyen külső szempontja az embernek nincs, ezért mondtam, hogy önképünk van is, meg nincs is. A külső szempont csak néha és sohasem rendelésre szólal meg, amit aztán az ember a halálban, a halál előszobájában viszontlát mint egyedüli mérvadót. De addig a tulajdonságai dominálnak, a tulajdonságai működnek, és ehhez nincsen külső nézőpontja. Illetve van: a másik ember."

Írás közben Cseh Tamást hallgatom, s ezt most magamra értem:

"Én már úgy vagyok jó, ahogy így vagyok,
Én már nem leszek másik
Matatni szeretek, álmodok
Egész kipusztulásig."

10 megjegyzés:

  1. A "még egyszer ennyit" sablon helyett békességet, igazságot kívánok. És rajzot, sok-sok rajzot még.

    VálaszTörlés
  2. Szép ünnepeden szívből kívánok olyan dolgokat, amik el is jönnek, hosszú a lista. Prosz..!

    VálaszTörlés
  3. Melindácska, Isten éltessen. Én sose zudom, kinek mikor van ünnepe, de így, hogy megtudtam szeretettel gondolok rád. Juli is csatlakozik.
    Puszi
    Gy.Erika

    VálaszTörlés
  4. Kissé megkésve bár, de nagyon boldog születésnapot kívánok!
    G. Balázs

    VálaszTörlés
  5. Még egyszer ennyit!

    VálaszTörlés
  6. Boldog Születésnapot!

    VálaszTörlés
  7. Drága Melinda!
    Csak most jutottam "gépközelbe", és így kissé késve, de szeretnék én is boldog szülinapot kívánni. Adjon a "fentvaló" még sok-sok szép évet családod és szeretteid körében.
    Anyóka
    u.i.
    Nagyon jók a rajzok!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Melinda!

    Sok erőt,kitartást,jó egészséget,boldogságot a családodban és megingathatatlan hitet a sokkal jobb jövőben! Szeretettel ölelünk Sári Laci

    VálaszTörlés