2009. október 22., csütörtök

Ír, olvas, beszél...


Nyelvet tanul

Itt tartunk most a cirill betűk elsajátításában - már nem sok van hátra. Ezeket a szavakat olvasni is tudja, jelentésüket is ismeri. A rajzok úgy készültek, hogy úgy döntöttünk, most gyakorlás lesz: kigondolta, hogy mit tud, lerajzolta és odaírta a nevét.

***

Nyelvészkedik

Mér' azt mondják, hogy 'jóészakát', mikor azt kellene mondani, hogy 'jó éjszakát' vagy 'jó éj szakát'?! Meg van olyan is, hogy 'jóccakát' - ezt mondják a Magyar vándorban.

***


És rajzol


Ezt a szegény Hannah Montanát annyira utálom (interneten nézi a gyermek, én tavaly óta tudom, hogy egyáltalán a világon van) - de hát ő a sztár a Nóra korosztályának. Egyetlen pozitívum, hogy angolul "énekel".

5 megjegyzés:

  1. Gratulálok mindkettőtöknek! Gyönyörűek a rajzok, szép az írása! Nagy öröm lehet látni az eredményt! :)
    M. E.

    VálaszTörlés
  2. Én is gratulálok:) Nemrégiben került elő a párom ötödikes orosz könyve, amilyenből még én is (meg szerintem te is) kezdtem az orosztanulást. Élmény volt újra nézni:)

    A középiskolában cirill-betűs gépírást is tanultunk, szerintem egy-két óra után az agyam hátsó zugából eljönne a "vakírás".

    Tartasz különórát?:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönjük a gratulációt.
    Gigi, gépírásra gondolsz? Magyarul sem tudok vakon írni.:)

    VálaszTörlés
  4. Nem gépírásra gondolok, mert az egy-két óra után biztos előjönne - tulajdonképpen a vakírásban az a jó, hogy BÁRMILYEN nyelven képes vagyok szöveget másolni akkor is, ha magát a nyelvet nem bírom.
    A NYELVI részére gondolok, amikor különóráról beszélek:)

    VálaszTörlés
  5. NAGYON szépen ír a lányod és a rajzok is nagyon aranyosak:). Klassz, hogy megtanítod ezt neki!
    Az én harmadikosom (első óta tanul oroszt), még nem tanul írni, csak nyomtatott betűkkel.

    VálaszTörlés