2009. március 13., péntek

Hétköznapi semmiségek

Igazi áprilisi idő volt ma: minden órában beborult a Bazilika felől - miközben a túloldal hol eltűnt, hol a Duna másik oldalán, kicsit távolabb, a hegyekben sütött a nap -, és jött a zápor, verte az ablakot; aztán kiderült az ég, kisütött a nap. A negyedik emeletről általában keskeny csíkban látszik a Duna, de most jó magas lehet, mert széles a csík, és a Garam-torkolatra is rálátni. A hálóból viszonyítási pontként figyelt "cicis" hegyek mögött az éles napsütésben még hó fehérlik a Börzsöny csúcsain.

A gyermek legújabb szokása, hogy belakja a WC-t: hol egy babát hozok ki onnan, hol egy könyvet, ma toll is volt benn. Vita van azon, hogy ki nézi át először a fölhozott újságot :) Tegnapi kérdése: ismersz te valami Bacsót? Előtte este én már olvastam a halálhírt, de ő a neten még csak zenét hallgat - újabban ABBÁ-t -, barbizik, tornászokat néz... A mai mozi sokadszorra a Csinibaba - apával, én csak hallgatom: de jók ezek a számok! -, s közben megtárgyalják, mi az a szatír, nőimitátor, tejcsárda...

Levelet kaptam a Jegymestertől, a Szépműbe kéne menni: már itt van Moreau, egy hét múlva Mucha. S ezekről eszembe jut Párizs és Český Krumlov...

1 megjegyzés:

  1. Amikor utoljára Prágában voltam (pont 3 éve) 8-10 Mucha poszterrel jöttem haza, amik azóta várják, hogy egyszer legyen valahol egy fal ahová bekeretezve kikerülnek. Bár most kettő kikerült.

    Idén lesz 70 éve, hogy a Gestapo börtönében összeszedett tüdőgyulladásba belehalt.

    VálaszTörlés