2009. március 30., hétfő

Gyermek, iskola

A gyermek környezetismeretből dolgozatra készült, téma Magyarország, Budapest (az is megérne egy misét, hogy mennyi információ, tényanyag van egy harmadikos környezetkönyvben, a kevesebb nem lenne-e több...). Bár Pestre színházba, múzeumba, állatkertbe járunk, Budán, a várban utoljára akkor voltunk, amikor még nagyon kicsi volt. Egy szép tavaszi hétvégén ideje lesz újra felkerekedni, Szent Margit sírját a Margitszigeten már hetek óta emlegeti. Amihez nem fűződik élmény, nehezen tudja egy kisgyerek megjegyezni: pl. a kolostor romjai helyett azt mondta: apácaház, a Halászbástya helyett: horgászbástya. No, de mi elmegyünk Pestre - és egy zalai, nyírségi család... Nem lenne ésszerűbb a harmadikosoknak a saját településükről tanulni?


Ez egy mai rajz. Tessék megnézni: minden gyerek figyel a tanító nénire, jelentkeznek, van, aki két kézzel is. Kérem, hogy színezze ki, nem hajlandó. Az aprólékos munkát nem szereti, órás biztosan nem lesz. Elöl a tábla mellett van egy szamárpad.

- De hát nálatok nincs is.
- Ez nem nálunk van. Nem látod? Ott van, hogy 1/B.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése