2009. november 28., szombat

Érték?ítéletek

Egy intelligens, visszafogott fiatalember beszélt ma a rádióban a rezidensek szövetsége képviseletében. Magyarországon körülbelül ötezren vannak, nagyjából ugyanennyi az orvostanhallgató - nemsokára ők teszik ki az orvostársadalom jó részét. A rezidensek nélkül már ma is összeomlana az egészségügyi rendszer, orvoshiány van. Egy rezidens 95 ezer forintnyi fizetést visz haza - erre nem lehet családot alapítani, mondja. (Nem vigasz: egy egyetemet végzett középiskolai tanár 10 éves gyakorlat után sem kap többet. Mindkét esetben nettó összegről van szó.) Ez a fiatalember három helyen dolgozik átlagban heti 80 órát - valahogy meg kell élni, ekkora terhelés mellett azonban hamar kiég az ember, nincs idő regenerálódásra, aminek nem csak a fiatal orvos látja kárát...

Ilyesmiről hallottam a '99-ben végzett osztályom 10 éves érettségi találkozóján is.

S mennyit keresnek a politikusok? Milyen végzettséggel? Mennyi befektetett munkával? Mekkora felelősséggel? Ja, ők maguknak szavazzák meg a fizetésüket. (Meg a költségtérítésüket.) S hol állnak a társadalom bizalmi indexe szerint az orvosok (a tanárok)? És hol a politikusok?

2 megjegyzés:

  1. Magam is hallottam, nekem is eszembe jutott. :o(

    VálaszTörlés
  2. Én is hallottam a riportot ebéd utáni konyhai szöszölés közben. Elképesztő a helyzet és elképzelni sem tudom, hogyan lesz ebből kiút.Szerintem még mindig a betegek hálapénzére épít a kormányzat. Nélkülük, szóval felső döntés nélkül nem fog változni a helyzet.

    VálaszTörlés