2009. november 25., szerda

Gyerekvilág

- Apuci, mi van a világűrön túl?
- Mai tudásunk szerint a világegyetem végtelen.
- Nem tudom elképzelni...
- Azt még nehezebb, hogy valahol vége van.
- Van egy kék világűr, egy rózsaszín, egy zöld... nem tudom elképzelni - mondja már szinte félálomban.

Az utóbbi időben többször visszahozta a tízóraira vitt gyümölcsjoghurtot, pedig nagyon szereti.
- ?
- Nem voltam éhes. Az almát megettem.
- Nem létezik. Kibírtad mostanáig?
Aztán kiderül: csúfolják, hogy fogyókúrázik. (Nem. Csak nem hízókúrázik.) Majd a többes számból egyes lesz.

Születésnapi ajándékot csomagolunk, meg van elégedve.
- A karácsonyi ajándékot is ilyen papírba csomagolod?
- Nem, ahhoz már megvettem az aranyszínűt a Rossmannban.
- De jó... (csend) Azt is te csomagolod?
- Nem, az angyalka.
- Persze... Nem is vetted észre, hogy elszóltad magad?
Hát nem. Ennek a mesének vége.

4 megjegyzés:

  1. Jaj, az utolsó nagyon aranyos. :-) (Na jó, a többi is, de amikor egy gyerek rádöbbenti a felnőttet, hogy hibázott, az mindent visz.)

    Világűrös témában ajánlom Stephen és Lucy Hawking könyvét: George kulcsa a világegyetemhez. Tavaly jelent meg a Könyvmolynál. A másodikat idénre tervezték, remélem, tényleg készen lesz.

    N

    VálaszTörlés
  2. (de nem is az a címe, hanem hogy George kulcsa a rejtélyes univerzumhoz.)

    VálaszTörlés
  3. Pedig a világegyetem mennyivel szebb szó, mint az univerzum...

    N

    VálaszTörlés