2008. október 3., péntek

A 100.


A kicsi Queent hallgat és néz – a nyaralás óta legalább ötödször látja a klippekből összeállított filmet, aztán még You Tube-on is keres Freddie Mercury-számokat. Maga mellé parancsolja az apját. Még fél tízkor is tiltakozik a lefekvés ellen, mert hétvégén szabad tovább fennmaradni. Na és persze nálunk aludni. Elalvás előtt az atomokról, az atomrobbanásról érdeklődik.


Az egyik nagy Münchenből jelentkezik be, majd jön. A másik Firenzéből, már talált lakást, majd holnap skype-on...

Mit számít ezek mellett az itthoni mocsár!




(A szobor Montreaux-ben található, ahol utolsó stúdiójuk is volt.)

Én itt ülök a gépnél, és mindenfélét olvasok.

„A magam részéről az olyan embernek nemcsak ép értelmében, hanem tisztességében is kételkednék, aki kétségbe vonná, hogy ezt a világot mi csináltuk és folyamatosan mi csináljuk. Arra vonatkozólag, hogy a világ olyan, amilyen, senki részéről semmiféle panaszt nem vagyok hajlandó elfogadni. Nem kellett volna olyan készséggel hozzájárulni ahhoz, hogy így legyen, és nem kell olyan készséggel hozzájárulni ahhoz, hogy így is maradjon.” (Hamvas)

„No már most, vagy (csak) azért kap egy párt pénzt vállalkozóktól, mert azok úgy gondolják, hogy az egész gazdasággal együtt nekik is javukra válik, ha az illető párt gazdaságpolitikája érvényesül, vagy azért (is), mert arra számítanak, hogy az illető párt, ha hatalomra jut, valamilyen formában kedvezményezni fogja őket a köz kontójára.” (és)

S a szövegek felelnek egymásnak. József Attila Eszméletét már tudatosan keresem elő.

"Én fölnéztem az est alól
az egek fogaskerekére -
csilló véletlen szálaiból
törvényt szőtt a mult szövőszéke
és megint fölnéztem az égre
álmaim gőzei alól
s láttam, a törvény szövedéke
mindíg fölfeslik valahol."

S hallom, hogy kopognak a párkányon az esőcseppek. Szeretem hallgatni.


PS. Kérlek benneteket, akik itt jártok, szánjatok pár percet a bal oldalon fönt kitett kérdések megválaszolására. Mától számítva két hétig lesznek fönn.

3 megjegyzés:

  1. Kitölteném én a statisztikát, de valahogy nem érzékeli a rendszer, nem változik a szavazatok száma. Lehet, hogy én csinálom rosszul?

    VálaszTörlés
  2. Ettől kedvet kaptam a rég nem hallott Queen számok végighallgatásához. :)

    VálaszTörlés
  3. Névtelennek: látszik az, csak lehet, hogy nem rögtön.

    VálaszTörlés