2008. október 27., hétfő

Párkány

Körülöttem "a szájakon lágy, álombeli mézek", lassan esteledik, a hegyek egész nap kékes szürke ködbe burkolóztak - csend, nyugalom.

Voltunk Párkányban megnézni a Sobieski-szobrot, amelyet a 325 évvel ezelőtti párkányi csata emlékére állítottak. A történelmi eseményről lengyelül, szlovákul, magyarul és németül tudósít a felirat - korrekt. Szép a körülötte kialakított kis park.

Beülünk egy cukrászdába, tiramisut, krémest és dobostortát eszünk, finom és az esztergomi árakhoz viszonyítva - még 9,50-es koronával számolva is - olcsó.

Aztán teszünk egy sétát a késő őszi napsütésben a főtéren - tele emberrel, ülnek a padokon -, kimegyünk a promenádra: innen a legszebb Esztergom.







3 megjegyzés:

  1. Z.M.
    Zaviduju tyibe!
    Milyen jó, hogy nálatok szünet van és van időtök ilyen nagyszerű eseményen részt venni. Én pedig meszelgetem a harminc éve épült garázsomat. Nekem tetszikaz, hogy alakul ez a Közép-Európa, legalábbis a Túlsófélen.

    Szerdátol a testvérvárosban (Wendlengen am Neckar) vendégeskedem, dolgozom. Péntekre remélem tele írod a netet.

    VálaszTörlés
  2. "Nekem tetszikaz, hogy alakul ez a Közép-Európa, legalábbis a Túlsófélen."

    hát ja nekem is...:

    http://nol.hu/sport/dac-slovan__rendbontas_miatt_negyedorat_allt_a_jatek

    csak ez ne lenne, meg a kettős mérce, meg a magyar gyűlölet, egyébként minden OK...
    (tényleg erre az EU miért nem szól semmit?)

    VálaszTörlés
  3. csatlakozom az előttem íróhóz:

    http://nol.hu/kulfold/ujabb_magyarellenes_feliratok_szlovakiaban

    VálaszTörlés